Samenwerking Uwzorgonline en DigiDok

Digidok_SmartConsult_social_2-1-–-1

Samenwerking Uwzorgonline en DigiDok

Uwzorgonline en DigiDok zijn live met een volledig geïntegreerde online consultvoorbereiding. Wil je als patiënt een afspraak maken via Uwzorgonline? Vanaf nu kunnen patiënten de afspraak, via de DigiDok SmartConsult module voorbereiden in Uwzorgonline. Patiënten doorlopen triage en anamnese vragen met betrekking tot zaken als buikpijn, huidklachten, oogklachten en anticonceptie. Zo heb je als huisarts meer tijd voor je patiënt om het echte gesprek te voeren of kun je meer patiënten in een uur zien.  We testen de dienst de komende tijd bij een groep praktijken die gebruik maken van het Uwzorgonline platform met het doel om het begin 2022 voor alle praktijken beschikbaar te maken.

Hoe werkt het?

Patiënten die een afspraak plannen via de Uwzorgonline app of portaal, doorlopen een aantal triage en anamnesevragen. Dit zijn vragen die de assistent normaliter aan de telefoon zou stellen of de huisarts in de spreekkamer. Deze antwoorden bundelen we in een s-regel die we bij de afspraak in het HIS plaatsen. Zo stroomlijnen we de consultvoorbereiding en bieden we een digitale triage en anamnese die in het HIS terecht komt, zonder dat de patiënt hoeft te bellen met de assistente. Wel vragen we patiënten te bellen als het spoed betreft, wel zo veilig. Het systeem geeft dit digitaal aan.  Bij SOA-vragen geven we in de s-regel, naast de samenvatting, een advies met betrekking tot de diagnostiek. De consultvoorbereiding van DigiDok, DigiDok Smart Consult, zit volledig geïntegreerd in het Uwzorgonline platform.

David Reijmerink van Huisartsen Warmenhuizen is een van de eerste gebruikers en is enthousiast: “De DigiDok SmartConsult is een interessante ontwikkeling. Het is een groot voordeel dat de patiënt de afspraak voorbereidt én dat deze voorbereiding in de vorm van een slimme s-regel in het HIS verschijnt. De werkdruk onder assistenten en huisartsen is groot. Deze voorbereiding scheelt mij en de assistent tijd, verheldert vooraf de hulpvraag en kan helpen bij het ontlasten van de druk op de telefoon.”

De voordelen op een rij:

  • De patiënt bereidt het consult voor; minder tijd voor de assistent of huisarts en een beter voorbereide patiënt
  • Minder administratie door de slimme s-regel
  • Hulp bij bepalen van diagnostiek
  • Een gestroomlijnd proces voor UWI en SOA
  • Veilige triage; spoed wordt gecheckt
  • Ontwikkeld conform de NHG-richtlijnen en NTS-standaarden met huisartsen en triagisten

Meer informatie?

Wil je meer weten over de consultvoorbereiding in Uwzorgonline? Neem dan gerust contact met ons op via info@digidok.nl.

Volg ons op LinkedIn!

Volg ons op LinkedIn en mis nooit meer onze laatste updates en ontwikkelingen