VIPLive Triage

Maak kennis met VIPLive Triage

Bij noodgevallen kunnen er cruciale factoren zijn die de urgentie van de situatie verhogen, zoals een slachtoffer op de treinrails of een hele hoge of lage buitentemperatuur. Helaas worden deze factoren soms niet volledig meegenomen in de besluitvorming voor de inzet van hulpdiensten, wat kan leiden tot vertragingen en een suboptimale coördinatie tussen hulpdiensten.

Daarom hebben wij, in samenwerking met Topicus en Veiligheidsregio Haaglanden, VIPLive Triage ontwikkeld: een geavanceerde triagetool die het 112-meldproces versnelt en optimaliseert. Met VIPLive Triage kunnen dit soort belangrijke factoren protocollair worden uitgevraagd en kunnen deze essentiële incidentdetails direct met de juiste hulpdiensten, zoals ambulance, politie en brandweer worden gedeeld.

Op deze manier ondersteunt de tool meldkamerprofessionals bij het nemen van snelle en goed geïnformeerde beslissingen en verbetert het de samenwerking tussen hulpdiensten.

Hoe werkt het?

  1. Met VIPLive Triage doorlopen meldkamerprofessionals een gestandaardiseerde reeks vragen die zijn afgestemd op de aard van het incident.
  2. De tool helpt om belangrijke contextvragen te stellen, zoals of airbags zijn uitgeklapt bij een botsing.
  3. Op basis van deze antwoorden wordt bepaald welke hulpdiensten ingezet moeten worden en of er aanvullende ondersteuning nodig is.
  4. VIPLive Triage zorgt ervoor dat de juiste informatie direct beschikbaar is voor de betrokken hulpdiensten, wat cruciaal is voor een gecoördineerde en efficiënte aanpak.

De voordelen op een rij

Volg ons op LinkedIn!

Volg ons op LinkedIn en mis nooit meer onze laatste updates en ontwikkelingen